Περιγραφή Έργου:
Μελετήθηκαν συνολικά 12 Αναγνωριστικές λύσεις (Α,Β1,Β2,Γ,Δ,Δ1,Δ2,Ε,Ε1,Ε2,Ζ,Ζ2). Προκρίθηκε η λύση Ζ που μελετήθηκε σε επόμενο στάδιο Προμελέτης, και αφορά σε ενιαία διατομή 2+2 Λωρίδες και ΛΕΑ, το συνολικό μήκος της οποίας είναι 12687μ. Στην αρχή της χάραξης ο οδικός άξονας συνδέεται με το προηγούμενο τμήμα αυτοκινητοδρόμου (τμ. Γυρτώνη – Τέμπη ΧΘ 7+940). Έπειτα από περίπου 1,5 km και πριν τον Πηνειό διέρχεται σε Άνω Διάβαση από τη Ν.Σ.Γ.με γέφυρα ~720μ. Ο οικισμός των Τεμπών παρακάμπτεται με τη βοήθεια δίδυμης σήραγγας (1795+1841)μ. Κατόπιν ακολουθεί τη διάβαση της υφιστάμενης Ε.Ο. παραπλεύρως και νότια αυτής σε μήκος περίπου 900μ, και εισέρχεται στον ορεινό όγκο της Όσσας τον οποίο παρακάμπτει με τη βοήθεια μιας ακόμη δίδυμης σήραγγας μήκους (5921+5966) μ. Στην έξοδο από τη σήραγγας, ο άξονας διέρχεται σε κάτω διάβαση από την Οδό προς τον Ομόλιο και αφού διέλθει επάνω από τον Πηνειό ποταμό, συνενώνεται με το επόμενο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ στην ΧΘ 1+500 αυτού. (τμήμα Ραψάνη – Πυργετός).
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της λύσης Ζ ικανοποιούν ταχύτητα μελέτης Ve=100 km/h με ελάχιστη ακτίνα σε οριζοντιογραφική καμπύλη R=600m ενώ εντός των Σηράγγων οι ακτίνα είναι μεγαλύτερη από R=1200m.
Πελάτης: Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών
Ημερομηνία: 1993-2003
Τοποθεσία: ΤΕΜΠΗ
Αντικείμενο Εργασιών:
Στα πλαίσια του έργου το γραφείο μας εκπόνησε τις παρακάτω μελέτες:
- Βελτίωση Υφιστάμενης Εθνικής Οδού Λάρισας – Θεσσαλονίκης
- Μελέτη 12 Αναγνωριστικών Λύσεων
- Μελέτες Σκοπιμότητας – Πολυκριτηριακής Ανάλυσης
- Προμελέτης Λύσεων Ζ και Ζ2